Pozycjonowanie lokalne i kampanie Ads – dlaczego warto?
Pozycjonowanie lokalne to ponadczasowy sposób na zwiększenie bazy klientów i generowanie konwersji, najczęściej wykorzystywany przez małe, lokalne firmy. Jako że strategia ta jest dość czasochłonnym przedsięwzięciem, wielu marketerów decyduje się na równoczesne wykorzystanie innych środków marketingowych, takich jak kampanie ads w Google. Płatne reklamy to bowiem świetny sposób na uzyskanie szybkich wyników, czego nie można powiedzieć o czasochłonnym SEO. Niemniej jednak, aby wzmocnić efekt, jaki dają kampanie Ads, warto dać się poznać konsumentom z najbliższego otoczenia. Sprawdź więc, na czym polega pozycjonowanie lokalne!
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie to proces budowania widoczności marki w sieci i zwiększania jej przychodów za sprawą technik optymalizacyjnych. Strategia lokalna koncentruje się na najbliższym otoczeniu firmy i ma na celu przyciągnięcie klientów z danego miasta czy regionu. Lokalne pozycjonowanie jest zatem niezwykle istotnym środkiem marketingowym, który gwarantuje doskonałe efekty nawet najmniejszym markom. Jakie techniki wchodzą w jego skład?
- optymalizacja profilu Google Moja Firma – uzupełnienie najistotniejszych informacji o marce, takich jak adres, numer telefonu czy godziny otwarcia, to świetny sposób na budowanie zaufania wśród klientów, co zwykle skutkuje lepszymi wynikami sprzedażowymi;
- wysoka jakość treści – najlepszym sposobem na przekonanie klientów do skorzystania z danej oferty jest przedstawienie im produktu czy usługi za pomocą wartościowej treści. Ciekawy artykuł może okazać się powodem, dla którego konsumenci kupują znacznie więcej!;
- linkbuilding – budowanie sieci linków do wartościowych stron zwiększa autorytet marki i pokazuje wyszukiwarce, że witryna zasługuje na wysoką pozycję w SERP.
Zalety lokalnego SEO
Pozycjonowanie stron pod kątem lokalnych wyszukiwań to doskonały sposób na budowanie popularności marki i zwiększenie bazy potencjalnych klientów. Umiejętnie przeprowadzona optymalizacja zapewnia wysoką pozycję w sieci, dzięki czemu witryna generuje większy ruch, a szanse na lepszą konwersję znacznie rosną. Mówiąc najprościej – im lepsza widoczność strony na liście wyników wyszukiwania, tym większa szansa na osiągnięcie pożądanych zysków sprzedażowych.
Czy warto połączyć lokalne SEO i kampanie Ads?
Umiejętnie opracowana strategia lokalnego SEO niesie za sobą wiele korzyści. Wdrożenie dodatkowo płatnych reklam, takich jak kampanie Ads, to świetny sposób na szybkie osiągnięcie pożądanych wyników i maksymalne wykorzystanie potencjału marki. Jeśli więc chcesz stać się liderem w swojej branży, koniecznie wykorzystaj wiele rodzajów marketingu online, a bez wątpienia osiągniesz sukces!